Μιλάνο: Αμοιβή για όσους μετακινούνται με ποδήλατο


Το Μιλάνο έχει σημαντικό πρόβλημα με την ατμσφαιρική ρύπανση, μάλιστα τον προηγούμενο χρόνο το νέφος ξεπέρασε τα φυσιολογικά επίπεδα για 30 συνεχόμενες μέρες. Το Δεκέμβριο του 2015, οι αξιωματούχοι της πόλης προσπάθησαν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και να ενθαρρύνουν τη χρήση ποδηλάτων στους άδειους δρόμους.

Η πόλη πλέον δοκιμάζει μια νέα μέθοδο: να ανταμοίβει όσους χρησιμοποιούν το ποδήλατο για να πάνε στη δουλειά τους.

Οι υπεύθυνοι αναφέρουν πως το νέο σχέδιο θα βασιστεί στο μοντέλο που εφάρμοσε το 2014 η Γαλλία, όπου οι εταιρίες πλήρωναν περίπου 43 σεντς τους υπαλλήλους που πήγαιναν στη δουλειά με το ποδήλατο. Το πρόγραμμα χαρακτηρίστηκε πετυχημένο καθώς από τους 10.000 συμμετέχοντες, οι 500 (5%) αντικατέστησαν το αυτοκίνητο με το ποδήλατο. 

O Pierfrancesco Maran, σύμβουλος οδικής κυκλοφορίας του Μιλάνο, αναφέρει πως για τη λειτουργία του προγράμαμτος χρησιμοποιείται μια εφαρμογή που "παρακολουθεί" τους ποδηλάτες και ελπίζει πως θα λάβει την απαιτούμενη χρηματοδότηση από την κυβέρνηση ώστε να καταστεί βιώσιμη. Οι αξιωματούχοι της πόλης γνωρίζουν πως απαιτείται πολύ προσπάθεια ώστε να αλλάξουν τη φήμη που έχει το Μιλάνο ως "η Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα των ρύπων", όπως το κατέταξε η Telegraph. 

Αν θεωρείς πως το να κάνεις ποδήλατο μέσα στο πυκνό νέφος για να πας στη δουλειά σου δεν αξίζει τον κόπο, σίγουρα δεν είσαι ο μόνος. Μπορεί να μας αρέσει η ιδέα του να κερδίζουμε κάποια χρήματα με το να πηγαίνουμε κάθε μέρα τη δουλειά μας, ωστόσο αυτοί που μετακινούνται με το ποδήλατο παρακινούνται περισσότερο από τις ασφαλείς συνθήκες ποδηλασίας και την άνεση, παρά από οικονομικά κίνητρα. 

Είναι θετικό που το Μιλάνο προσπαθεί να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση με το να εστιάζει στο ποδήλατο, αλλά οι υπεύθυνοι θα πρέπει να σκεφτούν πως μπορούν να κάνουν την πόλη πιο ασφαλή και προσβάσιμη στους ποδηλάτες. Το Μιλάνο έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα με το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων. Σίγουρα, περισσότερες λωρίδες για τα ποδήλατα και υποδομές για ασφαλή ποδηλασία θα πρέπει να συμβαδίσουν με το νέο πρόγραμμα ανταμοιβής.

Πηγή: Bicycling.com

Vasilis

Instagram