Το Τορόντο σχεδιάζει τη δημιουργία πάρκου κάτω από κεντρικό αυτοκινητόδρομο



Το project "Κάτω από τον Gardiner" στο Τορόντο θα μετατρέψει την έκταση κάτω από έναν υπερυψωμένο αυτοκινητόδρομο σε ένα δημόσιο πάρκο με δεκάδες χρήσεις.


Τον περασμένο Ιούνιο, το Δημοτικό Συμβούλιο του Τορόντο ψήφισε κατά της κατεδάφισης του αυτοκινητόδρομου Gardiner που διέρχεται μέσα από την πόλη και συνεχίζει κατά μήκος της ακτής της λίμνης Οντάριο. Αντίθετα, το συμβούλιο ψήφισε υπέρ ενός «υβριδικού» σχεδίου που θα αναμορφώσει τμήμα του αυτοκινητόδρομου στην ανατολική πλευρά της πόλης, διατηρώντας ταυτόχρονα τον υπερυψωμένο δρόμο στο κέντρο και στα δυτικά.

Έτσι, η πόλη πρέπει να συνεχίσει να ζει με τον αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας. Και δεδομένου ότι το Τορόντο δεν μπορεί (και δεν πρόκειται) να "ξεφορτωθεί" τον Gardiner συνολικά, σχεδιάζει γύρω από αυτόν. Το project: "Κάτω από τον Gardiner", συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα για τη δημιουργία πάρκου, θα μπορούσε να είναι η καλύτερη δυνατή απάντηση.

Το έργο θα μετατρέψει μια έκταση περίπου 10 στρεμμάτων, που εκτείνεται κάτω από τον Gardiner, σε χώρους για αγορές, χώρο στάθμευσης, χώρους εκδηλώσεων, καθώς και άλλες δημόσιες χρήσεις. Θα κατασκευαστεί με ιδιωτική δωρεά $25 εκατ. και η Public Works, μια Καναδική αρχιτεκτονική εταιρεία θα αναλάβει το σχεδιασμό του.



Κεντρικό στοιχείο του έργου θα είναι ένα μονοπάτι για πεζούς και ποδηλάτες, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου. Η διαδρομή θα εκτείνεται από την Λεωφόρο Stratchan έως και την Spadina συνδέοντας δύο βασικά αρχιτεκτονικά στοιχεία, σύμφωνα με τον Alex Bozikovic, κριτικό αρχιτεκτονικής της εφημερίδας The Globe and Mail. Το ένα από αυτά θα είναι μια υπαίθρια "Μεγάλη Σκάλα" και το δεύτερο μια πεζογέφυρα πάνω από την Λεωφόρο Fort York.

Στοιχεία της ίδιας της δομής του αυτοκινητόδρομου θα αξιοποιηθούν για να εξυπηρετήσουν τις λειτουργίες του έργου. Ο αυτοκινητόδρομος, ο οποίος έιναι υπερυψωμένος περίπου περίπου κατά 15 μέτρα, στηρίζεται από 55 συστοιχίες τσιμεντένιων κολωνών. Αυτές θα αποτελέσουν φυσικά διαχωριστικά για την δημιουργία της χωροταξίας του έργου και την υποστήριξη του μηχανολογικού εξοπλισμού και του φωτισμού. Για την "Public Works" o στατικός σκελετός του αυτοκινητοδρόμου αποτελεί μια ισχυρή αισθητική αφετηρία, αναφέρει ο Bozikovic.



Οι υπεύθυνοι του έργου έχουν τον φιλόδοξο στόχο να τελειώσουν το αρχικό στάδιό του το 2017. Όπως γράφει ο Bozikovic, είναι λογικό να σχεδιάζεται η κατασκευή του "Κάτω από τον Gardiner" καθώς $145 εκατομμύρια έχουν ήδη προϋπολογιστεί για έργα στις δυτικές περιοχές. Επίσης, αναμένεται ότι αν το συγκεκριμένο έργο ολοκληρωθεί σύντομα θα ανοίξει η συζήτηση για το τι θα συμβεί στη συνέχεια με το ανατολικό τμήμα της εθνικής οδού.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Τορόντο θα αποφασίσει σύντομα αν θα πρέπει να αποδεχθεί την δωρεά $25 εκατομμυρίων, και δεδομένου ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα το κάνει, το έργο στο πάρκο θα μπορούσε να αρχίσει πολύ σύντομα. Μια από τις πρώτες δουλειές που πρέπει να γίνουν είναι μια εκστρατεία για να δοθεί στο έργο/περιοχή ένα όνομα πιο ταιριαστό και κοντά στην "ψυχή" του Τορόντο. Ένα όνομα που θα ήταν η προφανής επιλογή είναι το "Under Line" ("Κάτω από την Γραμμή" κυριολεκτικά ή "Υπογραμμίζω" μεταφορικά) αν και δεν είναι ιδιαίτερο, ούτε μοναδικό για την πόλη του Τορόντο. Το "Under Gardiner" ("Κάτω από τον Gardiner") ακούγεται λίγο ως "Undergarment" (Εσώρουχο), το οποίο είναι κάπως πιο ενδιαφέρον όνομα για πάρκο.
Πηγή: Citylab

Vasilis

Instagram