150 μίλια νέων ποδηλατόδρομων αλλάζουν τις συνήθειες μιας πόλης



Το Ντιτρόιτ ίσως είναι γνωστό ως η πόλη των Μηχανών, το σπίτι των Αμερικανικών αυτοκινήτων, αλλά με τον ερχομό του 21ου αιώνα, η μεγαλύτερη πόλη του Μίσιγκαν έχει υποβληθεί σε μία μαζική αλλαγή προς ένα διαφορετικό μέσο μεταφοράς: το ποδήλατο. Στην πραγματικότητα, ενώ το Ντιτρόιτ έχει ακόμα πολύ δρόμο μέχρι να φτάσει τα επίπεδα ποδηλατικής χρήσης που εμφανώς παρουσιάζουν άλλες φιλικές προς στο ποδήλατο μητροπόλεις όπως το Πορτλαντ ή η Μινεάπολις, έχει παρόλα αυτά σκαρφαλώσει στην κορυφή της λίστας με τις γρηγορότερα αναπτυσόμενες ποδηλατουπόλεις, όπως δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Δικυκλιστών Αμερικής.

 Σύμφωνα με την Ένωση, στο Ντιτρόιτ έχει παρουσιαστεί μια εντυπωσιακή αύξηση (400%) στη χρήση του ποδηλάτου μεταξύ των ετών 2011 και 2014, προσπερνώντας πόλεις όπως το Πιτσμπουργκ και Κινκινάτι ακόμα και το Πορτλαντ σε επίπεδο ανάπτυξης. Μια αύξηση που σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητη και από την ίδια την πολη. Όπως σημειώνει το περιοδικό Fast Company, από το 2006 στο Ντιτρόιτ έχουν προστεθεί 274 χλμ δημοτικού ποδηλατόδρομου – συμπεριλαμβανομένων και των προστατευόμενων λωρίδων, που άνοιξαν αυτό το καλοκαίρι – κάνοντας πιο εύκολο για τους πολίτες να προσαρμάζουν την ένταση που επιθυμούν όταν κάνουν ποδήλατο.

Βέβαια, ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το γεγονός πως, τα τελευταία χρόνια, ένας μεγάλος αριθμός οργανώσεων (που δημιουργήθηκαν από τους πολίτες) έκανε προτεραιότητα την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου από την κοινότητα. Το 2012, για παράδειγμα, οργανώθηκε η πρώτη έκθεση ποδηλάτου από τους Jason Hall και Mike MacKool στο Cobo Center, στη διάρκεια της οποίας οι λάτρεις του ποδηλάτου είχαν τη δυνατότητα να αλλάξουν εξαρτήματα ποδηλάτου και διάφορες ποδηλατικές ιστορίες. (Η ειρωνεία μάλιστα είναι πως στο Cobo Center γίνεται κάθε χρονό η έκθεση αυτοκινήτων). Από την έκθεση προέκυψε το Slow Roll Detroit, μία ομάδα για όλες τις ηλικίες η οποία διοργανώνει εβδομαδιαίες ποδηλατοδρομίες σε ολη την πόλη.

Η υπεύθυνη προγράμματος της Ένωσης Αμερικανών Δικυκλιστών ανέφερε χαρακτηριστικά στο Fast Company: “Η ομάδα Slow Roll άρχισε εξ’ ολοκληρου από τον απλό κόσμο, αλλά είναι και μια προσπάθεια που ακόμα και όλη η πόλη του Ντιτόιτ αρχίζει να αποδέχεται σαν ένα μέσο να προωθήσει το ποδήλατο σε περισσότερους ανθρώπους, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να δουν πως είναι να κάνεις ποδήλατο στους δρόμους της πόλης. Για πολλούς ανθρώπους, αυτή ίσως είναι η μόνη φορά που κάνουν ποδήλατο στην πόλη, αλλά δε θα εντυπωσιαζόμουν αν έβλεπα μια συσχέτιση μεταξύ των ανθρώπων που συμμετέχουν συχνά στις ποδηλατοδρομίες και σε όσους την επόμενη Δευτέρα θα πουν ‘Λοιπόν, μπορώ να το κάνω, θα αρχίσω να χρησιμοποιώ το ποδήλατο για να παώ και στη δουλειά’ ” Εδώ είναι ο Hall στο TEDxDetroit το 2013, ο οποίος μιλάει για τη σημασία της χρήσης του ποδηλάτου ως μια προσωπική και αστική διαδικασία.

 

Πάρτε μια γεύση πως είναι μια ποδηλατοδρομία της ομάδας Slow Roll.

Μπορεί η Ένωση Αμερικανών Δικυκλιστών στην αναφορά της να δείχνουν πως το Ντιτρόιτ ακόμα υστερεί σε ποσότητα ποδηλατιστών έναντι άλλων κοινοτήτων, η εντυπωσιακή, όμως, αύξηση της δημοτικότητας του ποδηλάτου μας κάνει να τη δούμε ως αφετηρία για να καταλάβουμε το αντίκτυπο που το ποδήλατο μπορεί να κάνει σε εθνικό επίπεδο. Αν, λοιπόν, οι κάτοικοι της Πόλης του Αυτοκινήτου μπορούν να στραφούν στο ποδήλατο, τότε τι μπορεί να σταματήσει τους υπόλοιπους από εμάς;

fixAthens

Instagram