Παρίσι: 3,3 χιλιόμετρα της δεξιάς όχθης του Σηκουάνα θα κλείσουν για τα αυτοκίνητα

Η οδός που εκτείνεται κατά μήκος της δεξιάς όχθης του Σηκουάνα θα αποδοθεί στους πεζούς στο πλαίσιο του προγράμματος Paris-Plages για το 2016 (Δήμος Παρισίων)

Από το επόμενο καλοκαίρι, μετά το πρόγραμμα Paris-Plages, οι οδηγοί δε θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιήσουν την λεωφόρο Georges-Pompidou: η κυκλοφορία θα αποκλειστεί οριστικά για ένα μέρος της δεξιάς όχθης. Ο δήμος Παρισίων ανακοίνωσε ότι θα υιοθετήσει το πιο φιλόδοξο σχέδιο, ήτοι έναν πεζόδρομο που θα εκτείνεται από το τούνελ του 1ου διαμερίσματος (Tuileries) έως το κομμάτι του ποταμιού στο τέταρτο διαμέρισμα (Arsenal).
Ένας χώρος πρασίνου 4,5 εκταρίων
Στο σημείο όπου γίνεται σήμερα η κυκλοφορία αυτοκινήτων – η οποία μπορεί να φτάσει τα 2 700 αυτοκίνητα την ώρα — θα εγκατασταθεί ένας πράσινος χώρος για πεζούς 4,5 εκταρίων. Όπως συνέβη με τις παρόχθιες οδούς της δεξιάς πλευράς, οι οποίες έκλεισαν για τα αυτοκίνητα από το καλοκαίρι του 2013, θα προτιμηθεί ελαφρύς και πτυσσόμενος εξοπλισμός για τις περιπτώσεις πλημμύρας: παιχνίδια για τα παιδιά, μικρά καφέ, τερέν για πετάνκ (pétanque- παιχνίδι με μικρές μεταλλικές μπάλες), γήπεδα… Αγκυροβολημένα πλοιάρια θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία « μίας πλωτής αγοράς με βιολογικά εγχώρια προϊόντα, ενός χώρου διασκέδασης, χώρου coworking », σύμφωνα με τον Christophe Najdovski, αντιδημάρχου (EELV)μεταφορών. Σε ότι αφορά το τούνελ των Tuileries, ένα τμήμα 830 μέτρων που διατρέχει το Λούβρο, θα αφιερωθεί και αυτό στους πεζούς και θα μπορεί να αξιοποιηθεί για πολιτιστικούς χώρους ή ακόμη και για τη δημιουργία μίας ντισκοτέκ. Μέγιστο συνολικό κόστος : 8 εκατομμύρια €.

Η επιλογή των Παριζιάνων

Η Αν Ινταλγκό διαβεβαιώνει σε συνέντευξη που παραχώρησε στην « JDD » αυτή την Κυριακή ότι : η επιλογή της μέγιστης δυνατής πεζοδρόμησης είναι το αποτέλεσμα διαβούλευσης που διεξήχθη αυτό το καλοκαίρι, η οποία δείχνει ότι «το 57 % των κατοίκων είναι θετικοί σε αυτό το σχέδιο». Ο αριθμός αυτός βασίζεται στην πραγματικότητα σε 1.000 παρεμβάσεις που συλλέχθηκαν σε ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε για αυτόν το σκοπό καθώς και στα έντυπα που τηρήθηκαν στα δημαρχεία κάθε διαμερίσματος. Ο δήμος προσθέτει ότι « περισσότερες χιλιάδες» Παριζιάνων συμμετείχαν σε περιοδικές εκδηλώσεις με αντικείμενο τις προτάσεις και στις πέντε δημόσιες διαβουλεύσεις. Η πρόταση θα ξανασυζητηθεί μέσα Νοεμβρίου στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Παρισίων και μετά θα γίνει η σχετική μελέτη επιπτώσεων. Τέλος, μία νέα δημόσια διαβούλευση θα οργανωθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου.

Επιβραδύνση του χρόνου μετακίνησης;

Η επιβράδυνση του χρόνου μετακίνησης αποτελεί τη βασική αγωνία που εκφράζεται από την αντιπολίτευση από το σύνδεσμο επιχειρήσεων Παρισιού, την Ένωση 40 εκατομμυρίων οδηγών αυτοκινήτων και τους εκλεγμένους του περιφερειακών δήμων του Παρισιού. Ο Δήμος υπογραμμίζει ότι η πρόταση που επελέγη « επιτρέπει να αποφευχθεί ένα φαινόμενο τύπου χωνί στην κίνηση των αυτοκινήτων στο επίπεδο του Châtelet» και προκαλεί μία αύξηση του χρόνου μετακίνησης για τους οδηγούς αυτοκινήτων (που κινούνται στην υπερυψωμένη παρόχθια οδό ) κατά 8 έως 11 λεπτά έναντι της διπλής επιβάρυνσης που θα επερχόταν σε περίπτωση επιλογής της πρότασης για «περιορισμένη πεζοδρόμηση». Σε αντίθεση με αυτή την εκτίμηση, σύμφωνα με μία άλλη μελέτη για την κίνηση, οι τακτικοί χρήστες της οδού εξπρές θα δουν το χρόνο της μετακίνησής τους να τριπλασιάζεται (24 λεπτά έναντι 8). Η Αν Ινταλγκό αποδέχεται και υπερασπίζεται πλήρως το αποτρεπτικό για τη χρήση αυτοκινήτων αποτέλεσμα της πρότασης αυτής: «Αυτή η επιλογή μπορεί να φαίνεται ριζοσπαστική, όμως αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας. »

fixAthens

Instagram