Σχεδιάζοντας πόλεις με μικρότερη πιθανότητα τροχαίων

Η γέφυρα Harajuku , μια διάβαση πεζών στο Tokyo. (Wally Gobetz / Flickr)
Τι κοινό έχουν το Τόκιο, η Στοκχόλμη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Βερολίνο και το Χονγκ Κόνγκ;
Είναι ανάμεσα στις πιο ασφαλείς πόλεις του κόσμου όταν αναφέρεται κανείς στα θανατηφόρα τροχαία.
Το Τόκιο μια πόλη με πάνω από 13 εκατομμύρια, έχει 1.3 θανάτους για κάθε 100.000 κατοίκους.
Το Λονδίνο όπου κατοικούν 8,6 εκατομμύρια άνθρωποι ναφέρει μόνο 1.6 θανάτους από τροχαία για κάθε 100.000. Το Χονγκ Κονγκ με 7.2 εκατομμύρια οι αριθμοί μιλούν για 1.8 για κάθε 100.000 κατοίκους.
Βάσει μια νέας έκθεσης από το World Resources Instutute “Cities Safer by Design” αυτοί οι αριθμοί δεν είναι αποτέλεσμα τύχης. Είναι αποτέλεσμα αναγνωρίσιμων σχεδιασμών και πρακτικών. Αυτοί οι στρατηγικοί σχεδιασμοί, αναφέρει η έκθεση, πρέπει να αποτελέσουν μοντέλο για πόλεις ανά τον κόσμο.

Τα τροχαία -ειδικά μέσα και γύρω απ τις πόλεις- αποτελούν ένα κρίσιμο πρόβλημα της δημόσιας υγείας του 21ου αιώνα. Ήδη 1,24 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο πεθαίνουν σε τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο. Ανάμεσα σε άτομα ηλικίας 15 με 29 χρονών, που θα έπρεπε να έχουν μπροστά τους πολλά παραγωγικά και υγιή χρόνια , τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου. Για παιδιά ηλικίας 5 εως 14 ετών οι συγκρούσεις αποτελούν την δεύτερη αιτία θανάτου. Οι πεζοί και οι ποδηλάτες μετρούν για πάνω από το ένα τέταρτο όσων χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο. Και καθώς οι αστικοί πληθυσμοί αυξάνουν και τα οχήματα πολλαπλασιάζονται, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το 2030 τα ατυχήματα θα είναι η πέμπτη αιτία θανάτου στον γενικό πληθυσμό.
Τι μπορεί λοιπόν να γίνει για να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση. Η έρευνα του WRI αναφέρει μια σειρά από μέτρα σχεδιασμού που έχουν αποδεδειγμένα αποδειχθεί αποτελεσματικά ανά τον κόσμο.

Κρατήστε τις πόλεις συμπαγείς.
Όταν η νόρμα είναι η εξάπλωση και όχι η διατήρηση της συνοχής, το ίδιο συμβαίνει και με τα οχήματα. Τα μικρά τετράγωνα καθώς και οι οικιστικές και επαγγελματικές γειτονιές, επιτρέπουν εύκολη πρόσβαση με τα πόδια ή τα ΜΜΜ και μειώνουν την ανάγκη χρήσης των ιδιωτικών οχημάτων. Η εξάπλωση έχει τα αντίθετα αποτελέσματα με αποτέλεσμα την αύξηση των θανατηφόρων ατυχημάτων. Υπολογίστε την Ατλάντα ως μια ιδιαίτερα εξαπλωμένη πόλη. Με 9.7 θανάτους ανα 100.000 κατοίκους , το ποσοστό θανάτων είναι τρεις φορές υψηλότερο από την κατά πολύ πιο πυκνοκατηκοιμένη Νέα Υόρκη (3.2 / 100.000).

Μείωση της ταχύτητας οδήγησης.
 Όσο πιο γρήγορα οδηγούν οι αδηγοί τόσο μεγαλώνει η πιθανότητα να τραυματίσουν ή να σκοτώσουν κάποιον. Η έκθεση υποστηρίζει μέτρα μείωσης ταχύτητας – όπως σαμαράκια , υπερυψωμένες διαβάσεις και επεκτάσεις πεζοδρομίων έτσι ώστε να μειώνεται η ταχύτητα των οχημάτων στις αστικές περιοχές.

Δημιουργείστε δρόμους για τους πεζούς και όχι μόνο για τα οχήματα.
 Πεζοπορικές νησίδες, ποδηλατόδρομοι και πλατείες αποτελούν όλα μέρος ενός περιβάλλοντος που μειώνει την πρωτοκαθεδρία των οχημάτων – και άρα των ατυχημάτων .

Κάντε τα ΜΜΜ ασφαλή, προσβάσιμα και εύκολα γιατί έτσι οι άνθρωποι θα τα χρησιμοποιούν
Η έκθεση αναφέρεται στην περίπτωση του Belo Horizonte στην Βραζιλία που αναμόρφωσε τα λεωφορεία της και τους δρόμους της ώστε να έχουν ασφαλή πρόσβαση οι κάτοικοι τις στάσεις. Και τώρα διακινούνται 700.000 άτομα ημερησίως. Με βάση την έκθεση συστήματα όπως αυτό μειώνουν τους θανάτους και τα καταστροφικά ατυχήματα στο μισό.

Χρησιμοποιείστε τεχνικές σήμανσης για να σημάνετε προβληματικά σημεία και οργανώστε επισκευές.
Με τις σύγχρονες μεθόδους συλογής πληροφοριών, η ανάλυση μοτίβων επικυνδυνότητας γίνεται πιο εύκολη , αφήνοντας το περιθώριο στους υπευθύνους να βάλουν βοηθήματα σε διαβάσεις και δρόμους που αποτελούν κίνδυνο για τους πολίτες.

Οι πόλεις και οι δρόμοι μπορούν να σχεδιαστούν για να προστατεύουν την ζωή, ή να παραμείνουν σε ένα status quo που θέτει σε κίνδυνο εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε μεγάλες και μικρές πόλεις ανέφερε ο Ani Dasgupta του WRI. Αυτή η έκθεση υποστηρίζει ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός και τα μέτρα που βασίζονται σε αποδείξεις μπορούν να προστατέψουν ζωές.

fixAthens

Instagram